Portfólio

Program špeciálno-pedagogických nástrojov pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP)
Program špeciálno-pedagogických nástrojov pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je komplexný a individuálny systém pedagogických nástrojov a metód určený pre deti so špeciálnymi potrebami v oblasti vzdelávania a výchovy. Cieľom programu je poskytnúť týmto deťom rovnaké vzdelávacie a rozvojové možnosti ako ich zdravým rovesníkom a pomôcť im stať sa plnohodnotným členom spoločnosti.
Program špeciálno-pedagogických nástrojov pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) bol vyvinutý s cieľom pomôcť deťom so špeciálnymi potrebami v ich vzdelávaní a rozvoji. Jeho história sa začala v 19. storočí, keď sa začali otvárať prvé špeciálne školy určené pre deti so zdravotným postihnutím.
Pohybová terapia ako prostriedok na rozvoj schopností a zručností detí so ŠVVP v prostredí LEDA centra.
Proces vytvorenia položky portfólia Program špeciálno-pedagogických nástrojov pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) zahŕňa niekoľko krokov, ktoré sú potrebné pre úspešné zavedenie tohto programu pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Tento program má za cieľ poskytnúť týmto deťom vhodné nástroje a techniky akým je kompenzácia, korekcia, reedukácia, rehabilitácia a stimulácia.
Pohybová terapia je jedným z hlavných prostriedkov na rozvoj schopností a zručností detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). V prostredí LEDA centra, ktoré sa zameriava na integráciu a inklúziu detí so ŠVVP, je pohybová terapia dôležitou súčasťou programu pre tieto deti. Pohybová terapia je terapeutický prístup, ktorý stimuláciou mozgových dráh vytvára prepojenie medzi mozgovými hemisférami a tak prispieva k rozvoji motoriky (hrubá motorika, jemná motorika, rovnováha), rozvoji poznávacích funkcií (pozornosť, vnímanie, pamäť, učenie, myslenie), rozvoji reči, výchove k samostatnosti, rozvoji sociálnych schopností a v neposlednej miere k prevencii porúch učenia, správania a pozornosti.
